A Bungie szerint még nincs vége a Marathon játéknak, de A fejlesztése teljesen leállt

©Bungie

A játékosok hónapok óta várták a Marathon megjelenését, de a Bungie keddi bejelentése mindenkit meglepett. A stúdió határozatlan időre elhalasztotta a sci-fi lövöldét, amit sokan a stúdió visszatérésének tartottak a klasszikus Marathon-univerzumba. A hivatalos közlemény szerint a halasztás célja az, hogy a fejlesztők jobban figyelembe vehessék a játékosok visszajelzéseit.

A döntést az áprilisi zárt alfa teszt tapasztalatai alapján hozták meg, ahol a rajongók hangosan és világosan jelezték: a játék még nem áll készen. A Bungie ugyan nem említette a nemrég kirobbant művészeti botrányt, de sokak szerint az is hozzájárulhatott a halasztáshoz. Egyes jelentések szerint az alfa verzióban lopott grafikai elemek szerepeltek.

A fejlesztők célja, hogy a játék hű legyen az eredeti Marathon sötétebb, komorabb világához, ugyanakkor modern, magas tétű, túlélésre épülő játékmenetet kínáljon. A következő hivatalos frissítés ősszel várható, ekkor derülhet ki az új megjelenési dátum is.

Túl sok volt a kritika?

A Bungie szerint a zárt alfa teszt során érkezett visszajelzések világosan megmutatták, hogy a játékosok elvárásai és a jelenlegi játékverzió között komoly eltérések vannak. A közösségi médiában és a Discordon zajló beszélgetések alapján a fejlesztők úgy döntöttek, nem sietik el a megjelenést.

Az egyik leggyakoribb kritika a játékmenet sablonosságára és a hiányzó egyedi élményekre vonatkozott. A játékosok azt jelezték, hogy a Marathon jelenlegi állapotában nem kínálja azt az intenzitást, amit a Bungie ígért. A stúdió most arra koncentrál, hogy az alapoktól újragondolja a játékelemeket.

Ez nem csak technikai fejlesztéseket, hanem új dizájnfilozófiát is jelent. A cél egy olyan játékélmény létrehozása, amely ötvözi a felfedezést, a túlélést és az endgame-raid kihívásokat. A Bungie szerint ez az út hosszabb lesz, de végül egy minőségibb végeredményt hoz majd.

A botrány hatása a projekt jövőjére

Habár a hivatalos közleményben nem esett szó róla, sokan úgy vélik, hogy a művészeti plágiumbotrány is szerepet játszhatott a halasztásban. Áprilisban derült ki, hogy a Marathon egyik volt grafikus munkatársa engedély nélkül használt fel másoktól származó képi elemeket, amelyek végül az alfa verzióba is bekerültek.

Ez súlyosan sértette a stúdió hírnevét, különösen egy olyan játék esetében, amely az autentikus világépítésre és erős látványvilágra támaszkodik. A Bungie gyorsan eltávolította az érintett tartalmakat, és megszakította az együttműködést a felelős személlyel, de a bizalom megrendült.

A fejlesztőcsapat most azon dolgozik, hogy vizuálisan is új alapokra helyezze a játékot. Ennek része lesz a sötétebb tónus visszahozása, a ’90-es évekbeli Marathon játékok stílusának újraértelmezése, valamint az AI-ellenségek fejlesztése is. Mindez azonban nem megy egyik napról a másikra.

Milyen jövő várhat a játékra?

A jelenlegi helyzetben nem világos, hogy a Marathon mikor térhet vissza a játékosok képernyőjére. A Bungie annyit közölt, hogy a következő tájékoztatást ősszel adják ki, és az új megjelenési dátumot is ekkor hozzák nyilvánosságra. A stúdió azonban kitart amellett, hogy a késlekedés jobb játékot eredményez majd.

A Bungie múltja azt mutatja, hogy hosszabb fejlesztési idő után is képesek olyan címeket kiadni, mint a Destiny, amely szintén sok változáson ment keresztül az évek során. A rajongók ezért még nem mondtak le teljesen a projektről, de a várakozások magasak.

A Marathon tehát nem lett törölve, de egyelőre parkolópályára került. Ha a Bungie képes lesz valóban beépíteni a kritikákat, javítani a vizualitáson és megőrizni az eredeti hangulatot, akkor még mindig lehet belőle egy kultikus visszatérés. Egy dolog biztos: most minden a fejlesztőkön múlik.

©Bungie