Végre kiderült miért ilyen lett a Switch 2 GameChat frissítési ráta

©Nintendo

A Nintendo bemutatta a Switch 2 C gombjának funkcióját: az új GameChat lehetővé teszi a barátokkal való hang- és videóchatelést, képmegosztást csoportos ülésekben, de a debütáló streamben a kép frissítési gyakorisaga zavaróan alacsony volt. A cég kiemelte, hogy a GameChat tervezésekor a rendszererőforrások minimalizálása volt a cél, hogy a játékok teljesítménye ne sérüljön.

Takuhiro Dohta, a Switch 2 hardverfejlesztésének vezetője elmondta, hogy a rendszer erőforrásait úgy osztották meg, hogy a GameChat és a játékok zökkenőmentesen fussanak egyszerre. Kiemelte, hogy a Switch 2 erőforráskészlete nagyobb az elődénél, de a fejlesztők szándékosan a lehető legkevesebbet használták belőle, hogy hálózati funkciók mellett is stabil maradjon a játékélmény.

Tetsuya Sasaki, technikai igazgató hozzáfűzte: a Nintendo elsődleges szempontja, hogy minden játékos egyenletes élményt kapjon, függetlenül a hálózati környezettől. Ezért a GameChat minőségét a rendelkezésre álló erőforrások keretein belül optimalizálták, hogy a játékok számára elegendő teljesítmény maradjon.

©Nintendo

A konzol június 5-én jelenik meg, addig is a cég felméri, hogy a változó piaci feltételek és a vámköltségek hatással lesznek-e a végleges árakra.

Kiderült továbbá, hogy a Switch-játékok kompatibilisek lesznek az új konzollal, és akár teljesítménynövekedést is kaphatnak fizetős frissítés nélkül. A játékkártyák továbbra sem lesznek kötődve felhasználói fiókokhoz, és – a hagyományt követve – az ízük is szándékosan marad visszataszító.

A Switch 2 első tesztjei szerint a konzol nem nyújt meglepetéseket, de érezhetően fejlettebb az elődnél. A bemutatón olyan játékok voltak kipróbálhatóak, mint a Mario Kart World vagy a Donkey Kong Bananza, utóbbi a rombolási mechanikáira fókuszálva.