Meghökkentő fordulat, de zseniális – Itt A Heart Machine új játéka

©HeartMachine

A GDC 2025-ön láthattak az érdeklődők egy bemutatót a Heart Machine új játékából, a Possessor(s)-ből, ami egy metroidvania – vagy ahogy a stúdió nevezi: „kereső-akciós” játék.

A stúdió korábbi művei, mint a Hyper Light Drifter (RPG-elemekkel), a Solar Ash (kaland-platformer) vagy a Hyper Light Breaker (kooperatív roguelike), mind keverték a műfajokat. A Possessor(s) egy oldalnézetes kaland, ahol Luca a tinédzser lányt és Rehm démont irányíthatjuk, akik egy interdimenziós katasztrófa után kényszerülnek együttműködni. A várost elzarándokolták, és csak Rehm közbenjárásának köszönhetően élte túl Luca a pusztulást.

A játékban Rehm mesterséges lábakat ad Lucának, amelyek magasabb ugrásokat és zuhanások túlélését teszik lehetővé. A páros közben folyamatosan vitatkozik a démonokról és a városban uralkodó vállalatról, ami csökkenti a magányosság érzetét, tipikus más kereső-akciós játékokhoz képest. A várost feldúlt, démonok által megszállt tárgyak és lények népesítik be – egy cserépvirág például hirtelen életre kelt, és a fejlesztők szerint sok ellenség hasonlóan rejtőzködik.

©HeartMachine

A harcmechanika a Super Smash Bros.-ra emlékeztet, kombókra és légi csatáira fókuszálva. Bár nem próbálhattam ki, dinamikusabbnak tűnt, mint a Hyper Light Breaker. Lucához hasonlóan a játékos is új képességeket szerez, amelyek lehetővé teszik a térkép korábban elérhetetlen részeinek felfedezését. A fejlesztők szerint ez a rendszer a Hollow Knighthez vagy a Super Metroidesque nyitott világú struktúrára épül.

A vizuális stílus a Hyper Light Drifter-től merőben eltér: kézi rajzolt karakterek, vastag kontúrok és élénk színek dominálnak, mintha egy mangából vagy képregényből ugranának ki. Ez a változatosság teszi a Possessor(s)-t a Heart Machine eddigi legszemélyesebb játékává. A művészi irányvonal és a történeti elemek egyaránt kíváncsivá tettek, és 2025 végén PS5-ön és PC-n is megjelenik.