Ubisoft bejelentette, hogy 2025. június 3-án leállítja az XDefiant nevű első személyű lövöldözős játékát, amely alig fél éve debütált ígéretes eredményekkel. A játék leállítása mellett a vállalat három gyártóstúdióját is bezárja, és 277 alkalmazottat bocsát el. Az események újabb jelei a cég belső problémáinak és a kihívásokkal teli játékipari környezetnek.
Mi vezetett az XDefiant bukásához
Az XDefiant ígéretes kezdetekkel indult, gyorsan növekedett és elérte az 5 millió felhasználót, ami Ubisoft történetének egyik leggyorsabb növekedése volt. A játék végül 15 millió játékost vonzott, de nem tudta hosszú távon megtartani a bázisát. Marie-Sophie de Waubert, Ubisoft stúdiókért és portfólióért felelős vezetője elmondta, hogy bár a csapat lelkes munkát végzett, az ingyenesen játszható FPS piac rendkívül kompetitív, és a XDefiant nem tudott elég játékost vonzani ahhoz, hogy a szükséges befektetések folytatása indokolt legyen.
„A játék túl messze áll attól, hogy elérje azokat az eredményeket, amelyek jelentősebb további beruházásokat tennének lehetővé” – nyilatkozta de Waubert. Ez a helyzet arra kényszerítette a vállalatot, hogy ne csak a játékot állítsa le, hanem a hozzá kapcsolódó stúdiókat is átszervezze.
A stúdiók bezárása és az elbocsátások
A leállítás részeként Ubisoft bezárja az Oszakában és San Franciscóban található stúdióit, miközben fokozatosan leállítja a sydneyi irodát is. Ezek az intézkedések 277 alkalmazott elbocsátásával járnak, akik közül sokan az XDefiant fejlesztésén dolgoztak. Az érintett csapat fele azonban más projektekre kerül át a vállalaton belül.
De Waubert méltatta a távozó alkalmazottak munkáját, és biztosította őket arról, hogy Ubisoft támogatást nyújt a karrierváltásuk során. „A legmélyebb hálámat fejezem ki munkátokért és hozzájárulásaitokért. Tudjátok, hogy elkötelezettek vagyunk a támogatásotok iránt ebben az átmeneti időszakban” – mondta a vezető.
Az ingyenes FPS-ek kihívásai
Az ingyenesen játszható FPS-ek piacán hatalmas a verseny, és az olyan címek, mint az XDefiant, nehezen tudnak kitörni a piacvezető játékok, például az Apex Legends vagy a Call of Duty: Warzone árnyékából. Az ilyen játékok nemcsak az új játékosok vonzására, hanem azok megtartására is képesek kell, hogy legyenek, különben gyorsan elvesztik a relevanciájukat.
Annak ellenére, hogy az XDefiant indulása sikeresnek tűnt, az érdeklődés csökkenése és a játékosbázis apadása megmutatta, hogy a hosszú távú fenntarthatóság kulcsfontosságú az ilyen modellek esetében.
Ubisoft problémái és stratégiaváltása
Az XDefiant bukása csak egy a Ubisoftot sújtó problémák sorában. A vállalat nemrég törölte a The Division: Heartland című játékot még a megjelenése előtt, és elhalasztotta az Assassin’s Creed Shadows debütálását 2025 februárjára. Emellett a Star Wars Outlaws is csalódást keltő fogadtatásban részesült.
Ezek az események a cég pénzügyi nehézségeire és stratégiai irányváltására mutatnak rá. Tavaly Ubisoft három be nem jelentett projektjét törölte, és egy átszervezési program keretében több mint ezer alkalmazottat bocsátott el.
Ubisoft jelenlegi helyzete világosan mutatja, hogy a vállalatnak új irányokra van szüksége a piacon való versenyképesség fenntartásához. A stúdió bezárások és elbocsátások fájdalmas, de szükséges lépések lehetnek a hosszú távú stabilitás érdekében.
Bár az XDefiant leállítása sok rajongó számára csalódást keltő lehet, a Ubisoft továbbra is nagynevű sorozatok, mint az Assassin’s Creed és a Far Cry, fejlesztésére koncentrálhat. A jövő kihívása az lesz, hogy a vállalat képes legyen alkalmazkodni a gyorsan változó iparághoz és megtalálni az új sikerformulát.
Ez is érdekelhet
A Godzilla is csatlakozik a Fortnite-hoz egy limitált esemény keretében!
A Hitman játék már több mint 75 millió játékoshoz ért el világszerte
Elden Ring – megindult a regisztáció a Nightreign hálózati tesztjére
Az Activision felfedte a Call of Duty játék elkészítésének elképesztő költségeit
Hasznos útmutató a Nyerd meg az életed játékához a Black Ops 6-ban!
A Gray Zone Warfare egymillió eladott példánnyal ünnepli a korai hozzáférést
Black Myth Wukong Xbox késésének oka a Series S optimalizációs problémái
NieR: automata játék elérte a kilencmilliós mérföldkövet az eladásokban!
Vége a playstation exkluzivitásnak a final fantasy játékok esetében?
Indiana Jones visszatér? Új játékok fejlesztéséről szólnak a hírek!