Az Activision felfedte a Call of Duty játék elkészítésének elképesztő költségeit

A Call of Duty sorozat nemcsak az egyik legismertebb, de az egyik legdrágábban fejlesztett szórakoztatóipari franchise is. Az Activision legutóbbi adatai alapján most már pontosabb képet kaphatunk arról, milyen hatalmas összegeket emészt fel egy-egy új rész létrehozása.

Egy milliárdos gépezet működése

A Call of Duty évtizedek óta a videojáték-ipar egyik meghatározó szereplője, évente új címmel bővítve a sorozatot. Az Activision által gondozott franchise nemcsak hatalmas eladásokat produkál minden évben, de az utólagos bevételekben, például az in-game tranzakciókból származó összegekben is kiemelkedő. Az élénk kampányok, az újra és újra játszható Zombies módok, valamint a klasszikus többjátékos élmény garantálja, hogy minden játékos megtalálja a számára megfelelő szórakozást.

A Call of Duty hatalmas sikerei egyebek mellett az Xbox Game Pass platformra is pozitívan hatottak, különösen miután a Microsoft 70 milliárd dollárért felvásárolta az Activision Blizzard + King vállalatot. A 2024-es évben például a Call of Duty: Black Ops 6 premierje Game Pass címként jelent meg, ezzel rekordokat döntve mind az előfizetési szolgáltatás, mind a játék eladási mutatóiban.

Mennyi az annyi?

Az Activision hosszú időn keresztül titokban tartotta a Call of Duty játékok pontos költségvetését, ám egy nemrégiben nyilvánosságra került bírósági dokumentumból kiderült, hogy a franchise egyes részei milyen elképesztő összegeket emésztettek fel. Az információk szerint:

  • Call of Duty: Black Ops Cold War: Fejlesztési költség meghaladta a 700 millió dollárt, és a játék összesen 30 millió példányban kelt el.
  • Call of Duty: Modern Warfare (2019): A fejlesztési költség 640 millió dollár, eladott példányok száma 41 millió.
  • Call of Duty: Black Ops 3: Fejlesztési költség 450 millió dollár, eladott példányok száma 43 millió.

Ezek az adatok azt mutatják, hogy mindössze öt év alatt a Call of Duty játékok költségvetése majdnem megduplázódott, ugyanakkor az eladási számok is folyamatosan magasak maradtak.

A Cold War fejlesztési nehézségei

A Black Ops Cold War esetében a magas költségek részben a fejlesztés rendkívüli nehézségeiből adódtak. Az eredeti terv szerint a játék egy vietnámi/hidegháborús témájú projekt lett volna, amelyet a Sledgehammer Games fejlesztett. Azonban az Activision egy évvel a megjelenés előtt levette a stúdiót a projektről, és a Treyarch csapatára bízta, hogy átalakítsák egy Black Ops játékká. Ez a váltás jelentősen megemelte a költségeket, hiszen gyakorlatilag az utolsó pillanatban kellett újratervezni és befejezni a játékot.

Mit hoz a jövő?

©Activision

Az Activision számára a Call of Duty továbbra is hatalmas bevételi forrást jelent, és úgy tűnik, hogy a költségek növekedése ellenére is megéri a befektetést. A franchise népszerűsége és a játékok iránti kereslet nem csökken, és az új technológiák, valamint a folyamatos innovációk továbbra is biztosítják a sorozat sikerét.

A következő években a rajongók további Modern Warfare részekre és új Black Ops játékokra számíthatnak, miközben a fejlesztési költségek és a bevételek egyaránt újabb rekordokat dönthetnek. A Call of Duty tehát nemcsak szórakoztatóipari jelenség, hanem egy jól működő üzleti modell mintapéldája is.

Főkép: ©Activision