A Thrasher játék PC-re és Steam-re is megérkezik 2025-ben

©Puddle Games

Egy különleges VR-játék, amelyben egy kozmikus angolna harcol egy űrbébi ellen, most új életre kel a hagyományos képernyőkön. A Thrasher című játék eddig kizárólag virtuális valóságban volt elérhető, de 2025-ben PC-re és Steam Deckre is megérkezik. A szürreális hangulatú, zenére épülő kaland így sokkal szélesebb közönséghez juthat el, mint korábban.

A játékot Brian Gibson és Mike Mandel készítette, akik már korábban is letettek valamit az interaktív zenei játékok asztalára. A Thrasher most új fejezetet nyit a páros munkásságában, hiszen ez lesz az első olyan projektjük, amely VR-n kívüli platformokon is játszható lesz. Az új verzióhoz egy elborult hangulatú előzetest is bemutattak, amely tökéletesen visszaadja a játék szokatlan világát.

A fejlesztők célja az, hogy a Thrasher ne veszítsen varázsából akkor sem, ha nem VR-sisakban, hanem egérrel vagy kontrollerrel játszák végig. Ez technikailag és élmény szempontjából is nagy kihívást jelent, de a csapat optimista az átültetés sikerét illetően.

A Kozmikus angolna és űrbébi harca

A Thrasher története már önmagában is elrugaszkodik a valóságtól, de éppen ettől lesz igazán egyedi. Egy kozmikus angolna bőrébe bújunk, aki egy űrbébi ellen küzd a galaxisban, miközben egy intenzív, pulzáló zenei aláfestés diktálja a ritmust.

A látványvilág egyszerre hipnotikus és nyomasztó, a játékmenet pedig a zene ütemére épül, amely minden pillanatban meghatározza a mozdulatainkat. A harc és az utazás dinamikája a ritmusjátékok világát ötvözi egyféle szürreális sci-fi környezettel, amely a Thrasher-t műfaji hibriddé teszi.

A játék már VR-ban is sokakat lenyűgözött, de a fejlesztők szerint az új verzió lehetőséget ad arra, hogy még többen tapasztalják meg ezt a különleges élményt. Az átdolgozás során arra törekedtek, hogy az eredeti érzést átmentsék a síkképernyős formátumba.

A zene vezérli az élményt

Brian Gibson neve ismerősen csenghet azoknak, akik játszottak a Thumper című játékkal, amely a „ritmus-erőszak játék” jelzővel reklámozta magát. Mandel pedig olyan címeken dolgozott, mint a Fuser, a Rock Band VR vagy a Fantasia: Music Evolved. Mindketten a zenei élmények játékba ültetésének mesterei.

A Thrasher zenei aláfestése nem csupán díszítőelem, hanem a játékmenet alapja. A hangok ritmusa vezérli a mozgást, a harcot és a vizuális effektusokat is. Egyfajta audiovizuális tánc alakul ki, amelyben a játékos teljesen elmerülhet.

A VR-ban már bizonyított ez a megközelítés, de most a kérdés az, mennyire tudja ugyanezt az élményt nyújtani a kontroller vagy a billentyűzet. A fejlesztők kihangsúlyozták, hogy rengeteg időt fektettek abba, hogy a vezérlés átalakítása ne menjen a játék hangulata rovására.

A Puddle új szintre emeli a ritmusjátékokat

A Thrasher mögött álló fejlesztőcsapat, a Puddle, a zenei alapú interakciók úttörőjének számít. Az eddigi munkáik során mindig olyan játékokat hoztak létre, ahol a zene nem csak háttér, hanem a játékmenet szíve-lelke. A Thrasher esetében ez hatványozottan igaz.

A játék mechanikája a hanghullámok, lüktetések és ritmikus robbanások köré épül. Ez különösen jól érvényesült a VR-verzióban, de most az a céljuk, hogy ugyanezt a hatást síkképernyőn is elérjék. A fejlesztés során új vizuális trükköket és irányítási módokat dolgoztak ki, hogy az élmény minden platformon egységes maradjon.

A Puddle azt reméli, hogy a Thrasher egy újfajta trendet indíthat el, amelyben a zene nem csak körítés, hanem a játékmenet középpontja. Ez az ambíció már önmagában is figyelemre méltó, különösen egy olyan játékiparban, ahol gyakran háttérbe szorul a kreativitás.

Mikor érkezik a Thrasher új verziója?

A jelenlegi tervek szerint a Thrasher PC-s és Steam Deckes verziója 2025 késői időszakában jelenik meg. Ez időt ad a fejlesztőknek arra, hogy finomhangolják az élményt, és a lehető legjobb formában mutassák be a játék új oldalát.

A VR-verzió már elérhető Meta Quest és Apple Vision Pro eszközökre, így azok, akik nem akarnak várni, már most is kipróbálhatják a játékot a megfelelő felszereléssel. Ugyanakkor az új platformok elindítása lehetőséget ad arra, hogy a Thrasher ne csak egy szűk VR-közösség kedvence legyen, hanem szélesebb körben is elismerést szerezzen.

Az új verzió fejlesztését a Puddle egy szürreális hangulatú előzetessel jelentette be, amely tökéletesen tükrözi a játék vizuális és zenei világát. A rajongók izgatottan várják, hogyan alakul a Thrasher következő fejezete.

©Puddle Games