A Sony idei első State of Play bemutatója nem bővelkedett nagy bejelentésekben, de a végére tartogattak egy meglepetést. A Returnal sikere után a Housemarque hivatalosan is bemutatta következő játékát, a Sarost.
Az akciójáték főszereplője Rahul Kohli, aki egy rejtélyes bolygón küzd az életben maradásért. A fejlesztők szerint a Saros épít a Returnal játékmeneti alapjaira, de új mechanikákat is bevezet, hogy még változatosabb élményt nyújtson.
A történet és a főhős
A Saros középpontjában Arjun Devraj áll, akit Rahul Kohli alakít. A karakter egy Soltari Enforcer, aki egy elveszett kolónián próbál válaszokat találni. A játékmenet első bemutatójában Arjun egy tengerparton ébred, fegyverrel a kezében. Miközben egy napfogyatkozás sötétségbe borítja a tájat, rejtélyes szavai sejtetik, hogy halála nem végleges: „Minden halál után erősebben térek vissza.”
A történet szerint minden alkalommal, amikor a nap meghal, az őrület eluralkodik a bolygón. Egy hatalmas, nyolckarú lény emelkedik ki a mélységből, tüzes gömböket idézve a kezeibe, miközben Arjun a harcra készül. A háborús hangulatú, misztikus világ még sok titkot rejt, amelyeket a játékosoknak kell felfedezniük.
A játékmenet és a Returnal öröksége

A Housemarque már megerősítette, hogy a Saros az előző játékuk, a Returnal alapjaira épül. A roguelite mechanikák továbbra is jelen lesznek, de a fejlesztők ezúttal néhány változtatással élnek. A Returnal ciklikus halál-rendszere megmarad, de a Sarosban a játékos által megszerzett erőforrások és fejlesztések nem vesznek el minden egyes halál után. Arjun folyamatosan fejlődik, új fegyverekkel és páncélfejlesztésekkel erősítve túlélési esélyeit.

A világ azonban nem statikus: minden egyes halál után megváltozik a környezet, így a játékosoknak mindig alkalmazkodniuk kell az új kihívásokhoz. A Housemarque ígérete szerint a Saros változatosabb játékmenetet kínál, mint a Returnal, miközben megőrzi annak intenzív akcióját és gyors tempóját.
A Sony nagy reményeket fűz a játékhoz

A Sony annyira elégedett volt a Returnallal, hogy felvásárolta a Housemarque fejlesztőcsapatát, és hivatalosan is a PlayStation Studios részévé tette. Ez azt jelzi, hogy a Saros kulcsfontosságú szerepet kaphat a PS5 exkluzív kínálatában. A játék várhatóan 2026-ban érkezik, és bár a pontos megjelenési dátum még nem ismert, a rajongók már most nagy várakozásokkal tekintenek az új Housemarque-projekt elé.
A Saros nem csupán egy új játék, hanem egy ambiciózus lépés a roguelite műfaj fejlődésében. Az erőteljes narratíva, a dinamikus világ és a folyamatos fejlődési lehetőségek együttesen olyan élményt ígérnek, amely hosszú időre lekötheti a játékosokat.
Ez is érdekelhet
A RimWorld Odyssey DLC rekordokat dönt a Steam-en
GTA 6 bevételi rekordokat dönthet és újraírhatja a játékipar történetét
Végre lehetőség nyílt az eredmények megszerzésére add-onokkal a Minecraft Bedrock Editionben
A Total War Warhammer 3 ostromrendszer újjászületik – Tesztelheted a bétában
eZEK a Civilization 7 1.2.3 frissítés újdonságai
EA Sports FC 26 – megjelenés, platformok és előrendelési bónuszok
Genshin Impact 5.8 frissítés minden újdonsága és a Special Program dátumának bejelentése
Itt az Xbox Game Pass júliusi második hulláma
A Switch 2 frissítés javítja a szülői felügyelet és a visszafelé kompatibilitás problémáit
A Fortnite szerverek leálltak – mikor lesz újra elérhető a játék?