A Monument Valley 3 eddig csak a Netflix előfizetőinek kiváltsága volt, de ez hamarosan megváltozik. Július 22-én végre mindenki számára elérhető lesz PC-n, PS4-en, PS5-ön, Xbox Series X/S-en és Nintendo Switch-en is. Ez különösen jó hír azoknak, akik eddig csak sóvárogva nézhették a szürreális rejtvények világát.
A játék új platformokra érkezése már önmagában is izgalmas esemény, de az is kiderült, hogy a Switch 2 konzolon is gond nélkül fut majd. A fejlesztők szerint a játék a korábbi részek szellemiségét követi, de látványvilágban és játékmenetben is tud újat mutatni. A készítők most sem fukarkodtak a kreativitással, a Monument Valley 3 minden szinten művészi élményt ígér.
Bár az árazás egyelőre nem ismert, a második rész eddig $5 és $8 közötti áron volt elérhető, így valószínű, hogy a harmadik epizód is hasonló ársávban mozog majd. A játék eddig csak Netflix-előfizetéssel volt játszható, de most végre mindenki megtapasztalhatja az élményt.
Új fejezet kezdődik a szürreális rejtvényjáték életében
A Monument Valley sorozat mindig is arról volt híres, hogy képes volt meghökkenteni és elbűvölni játékosait. A harmadik rész ezt a hagyományt viszi tovább, miközben új játékelemekkel bővíti az élményt. A legnagyobb újítás a vitorlás csónak, amely segítségével szabadon lehet közlekedni a különböző szakaszok között.
Ez a mechanika nemcsak látványos, hanem újfajta kihívásokat is teremt. A játék során a játékosok egy ismeretlen hős bőrébe bújnak, és újra elmerülhetnek a perspektíva-alapú rejtvények világában. A készítők ismét elérték, hogy a logikai kihívások egyedi, meditatív atmoszférával párosuljanak.
A játék vizualitása ezúttal is a M.C. Escher-féle álomvilágot idézi. A téridő törvényeit figyelmen kívül hagyó útvesztők, lebegő lépcsők és optikai illúziók továbbra is meghatározó elemei a játékélménynek. Az új játéktér még inkább tágítja a lehetőségeket, amiket a sorozat eddig is remekül kihasznált.
A zene és a látvány ismét varázslatos egységet alkot
Nem lehet szó nélkül elmenni a játék audiovizuális világa mellett sem, amely továbbra is a Monument Valley egyik legerősebb pontja. A harmadik rész letisztult, mégis részletgazdag grafikai stílusa minden pillanatban egy festmény érzetét kelti. Az új helyszínek szinte lebegnek a valóság peremén, és egyfajta belső utazásra hívják a játékost.
A hangzásvilágot ezúttal is ambient stílusú zene határozza meg, amely tökéletesen illeszkedik a játék misztikus világához. A ritmusok nemcsak kiegészítik a játékmenetet, hanem aktívan hozzájárulnak a hangulathoz is. Olyan érzés, mintha minden lépés egy új dallamot indítana el.
A fejlesztők célja egyértelműen az volt, hogy a Monument Valley 3 ne csak egy folytatás legyen, hanem egy önálló, komplex műalkotás is. A zene és a látvány közötti összhang pedig segít abban, hogy ez a cél ne csak vágy maradjon. A játékban minden rezdülés a részletekbe vetett hitről tanúskodik.
Nem csak nosztalgia, valódi fejlődés
A sorozat korábbi részeit sokan a mobiljátékok művészi csúcsának tartották. A Monument Valley 3 viszont többet akar, és úgy tűnik, meg is tudja valósítani ezt az ambíciót. A játékmenet fejlődése, a vizuális frissesség és az új mechanikák együttesen jelentik a valódi előrelépést.
Bár a játék továbbra is hű marad az eredeti koncepcióhoz, nem ragad le a múltban. Az új platformokra való megjelenés lehetőséget ad arra, hogy a Monument Valley végre kilépjen a mobilos korlátok közül, és teljes értékű indie címként hódítsa meg a szélesebb közönséget is. Ez egy fontos mérföldkő nemcsak a franchise, hanem az egész műfaj számára.
A kérdés már csak az, hogy a játék hogyan tudja megtartani azt a különleges hangulatot, amely eddig is a védjegye volt. Az első visszajelzések alapján ez sikerült is. A Monument Valley 3 nem egyszerű nosztalgikus utazás, hanem egy újabb szint a szürrealizmus és a játékmechanika fúziójában.

Ez is érdekelhet
A Sega ingyenessé tette a klasszikus játékokat, de hamarosan törli őket!
A Beat Saber visszavonul a PlayStationről és ezzel komoly jelet küld a VR jövőjéről
A Bungie szerint még nincs vége a Marathon játéknak, de A fejlesztése teljesen leállt
Öt év után megerősítette az Ubisoft, hogy nem állt le a Prince of Persia: The Sands of Time feldolgozása
A The Witcher 4 fejlesztője elárulta, miért okoz komoly gondot az Xbox Series S
Mini-játékokkal és többjátékos móddal tér vissza a legendás Snake Eater
Az FBC Firebreak lehet a nyár egyik legkaotikusabb és legszórakoztatóbb játéka
A Júniusi PS Plus játékdömping sok feszültséggel, vadászattal és nosztalgiával érkezik
Xbox-ra is megérkezett a final fantasy 16!
2026-ban jön a Resident Evil Requiem és durvább lesz, mint azt vártuk!