A Capcom legújabb játéka, a Monster Hunter Wilds minden várakozást felülmúlt, hiszen mindössze három nap alatt több mint 8 millió példányban kelt el. Ezzel nemcsak az év egyik legnagyobb sikere lett, hanem a Capcom történetének leggyorsabban fogyó játéka is. A hatalmas siker mögött a játék globális vonzereje, az előzetes eseményekben való részvétel és a korai bétatesztek is szerepet játszottak.
Az első nap rekordokat döntött
A Monster Hunter Wilds február 28-án, pénteken jelent meg, és már az első napja során óriási érdeklődést váltott ki a játékosok körében. A Steamen több mint egymillió egyidejű játékost vonzott, ami a platform egyik legmagasabb induló eredménye. A lendület pedig tovább nőtt a hétvége folyamán, amikor a játékosok száma elérte az 1,38 milliót. Ez a hatalmas aktivitás hozzájárult ahhoz, hogy a Steam is rekordszámú, több mint 40 millió aktív játékossal büszkélkedhessen aznap.
A 8 millió eladott példány a PC, PlayStation 5 és Xbox Series X/S platformokon együtt értendő. Ez az eredmény nemcsak a Monster Hunter-sorozat rajongótáborának erejét bizonyítja, hanem azt is, hogy a Capcom tökéletesen időzítette a megjelenést és az előzetes promóciós kampányokat.
Mi áll a hatalmas siker mögött?

A Capcom szerint a Monster Hunter Wilds sikerének több kulcstényezője is van. Egyrészt a játék globálisan széles közönséget szólít meg, ami különösen fontos egy olyan franchise esetében, amely Japánban és a nyugati piacokon egyaránt rendkívül népszerű. Másrészt a kiadó kiemelt hangsúlyt fektetett arra, hogy a játék előzetesen nagy figyelmet kapjon. Ezért több nemzetközi eseményen is bemutatták, például a PlayStation State of Play és a The Game Awards rendezvényeken.
A siker másik fontos tényezője a többkörös nyílt béta, amely lehetőséget adott a játékosoknak, hogy idő előtt kipróbálják a Monster Hunter Wildst. Ez nemcsak a játékosbázis építését segítette, hanem elősegítette a visszajelzések gyűjtését és a fejlesztők számára is értékes tapasztalatokat hozott.
Javítások és technikai kihívások
Bár a játék fogadtatása rendkívül pozitív volt, nem volt teljesen zökkenőmentes az indulás. Több játékos is jelezte, hogy technikai problémákba ütközött, amelyek néhány esetben a játék előrehaladását is megakasztották. A Capcom gyorsan reagált a visszajelzésekre, és már a megjelenés utáni első reggelen kiadott egy frissítést, amely többek között egy súlyos hibát is javított, amely akadályozhatta a játékosokat a továbbhaladásban.
A technikai problémák ellenére a Capcom kijelentette, hogy elkötelezett a játékosok maximális kiszolgálása mellett. A vállalat célja, hogy az iparág egyik vezető fejlesztőjeként kiváló minőségű játékélményeket nyújtson. Ez egyértelmű utalás arra, hogy a fejlesztők folyamatosan figyelik a játékosok visszajelzéseit, és további frissítések is várhatóak a következő hetekben.
Történelmi csúcsok és a sorozat jövője
A Monster Hunter Wilds elképesztő eladásai új korszakot nyithatnak a franchise történetében. A Capcom „Platinum Titles” listája szerint eddig a legnagyobb példányszámban eladott játék a Monster Hunter World volt, amely 21,3 millió eladott példánnyal büszkélkedhet. Ezt követi a Monster Hunter Rise 16,7 millióval, míg a harmadik helyen a Resident Evil 2 remake áll 15 millióval.
Bár a Monster Hunter Wilds egyelőre „csak” 8 millió példánynál jár, a rekordgyorsaságú indulás alapján könnyen elképzelhető, hogy néhány hónap alatt túlszárnyalja elődeit. Ha a lendület kitart, a játék akár a Capcom legsikeresebb címe is lehet, ami tovább erősítené a Monster Hunter márkát, mint a vállalat egyik legjövedelmezőbb franchise-át.
A játékosközösség számára pedig az igazi kérdés az, hogy milyen irányba halad tovább a Monster Hunter sorozat. Az eddigi sikerek alapján biztosra vehető, hogy a Capcom továbbra is kiemelt figyelmet fordít a széria fejlesztésére, és a jövőben még ambiciózusabb projektek érkezhetnek a rajongók számára.
Ez is érdekelhet
A Sega ingyenessé tette a klasszikus játékokat, de hamarosan törli őket!
A Beat Saber visszavonul a PlayStationről és ezzel komoly jelet küld a VR jövőjéről
A Bungie szerint még nincs vége a Marathon játéknak, de A fejlesztése teljesen leállt
Öt év után megerősítette az Ubisoft, hogy nem állt le a Prince of Persia: The Sands of Time feldolgozása
A The Witcher 4 fejlesztője elárulta, miért okoz komoly gondot az Xbox Series S
Mini-játékokkal és többjátékos móddal tér vissza a legendás Snake Eater
Az FBC Firebreak lehet a nyár egyik legkaotikusabb és legszórakoztatóbb játéka
A Júniusi PS Plus játékdömping sok feszültséggel, vadászattal és nosztalgiával érkezik
Xbox-ra is megérkezett a final fantasy 16!
A Netflix kizárólagosság után új platformokon is elérhető lesz a Monument Valley 3!