A Death Stranding 2 közeledtével egyre több rajongó teszi fel ugyanazt a kérdést: vajon most tényleg érteni fogjuk, mi történik? Az első rész zavaros történetvezetése és szürreális ötletei sok játékost elbizonytalanítottak. A játékosközösség megosztott volt – egyesek zseninek tartották, mások egyszerűen értelmezhetetlennek.
Most azonban Norman Reedus nyilatkozata új reményt adhat mindazoknak, akik ugyan csodálták Hideo Kojima világát, de elvesztek benne. Reedus szerint a Death Stranding 2: On the Beach több szempontból is előrelépés az első részhez képest.
A színész megerősítette, hogy az új játék sokkal akciódúsabb, egyértelműbb célokkal és strukturáltabb történettel rendelkezik. Mindez jó hír lehet azoknak, akik nem értették a „bébijárós-csodabomba” világot, de mégis valami különlegesre vágytak.
Reedus is zavarban volt a történettől
Norman Reedus egy interjúban őszintén beszélt arról, hogy az első Death Stranding története még számára is „érthetetlen” volt. A sztori követése kihívás elé állította, annak ellenére, hogy ő maga volt a főszereplő. Ennek ellenére élvezte a munkát, és most még izgatottabban tért vissza a második részhez.
A színész szerint a Death Stranding 2 már „sokkal követhetőbb”. Úgy fogalmazott: „Tudtam, mi történik, és hová kell eljutnunk.” Ezzel utalva arra, hogy az új részben sokkal világosabb narratívát kapnak a játékosok. Bár Kojima továbbra is a megszokott különc formáját hozza, ezúttal talán könnyebben befogadható formában.
Reedus azt is elismerte, hogy Kojima gondolkodásába „senki sem lát bele”, de ez is teszi egyedivé a közös munkát. Ezúttal viszont a kreatív káoszt jobban kordában tartották, ami a játékélménynek is jót fog tenni.
Vad ötletek, de több cél és akció
Az első Death Stranding tele volt szokatlan ötletekkel. A játékosok a poszt-apokaliptikus Amerikában futárként közlekedtek, miközben egy baba segítségével navigáltak a holtak világával kapcsolatot tartva. Az ellenségek ellen testnedvekkel működő gránátokat vetettek be, a történet pedig filozófiai mélységekben úszott.
Most viszont úgy tűnik, a második rész sokkal fókuszáltabb lesz. Reedus szerint a játék célja sokkal világosabb, az akció pedig nagyobb hangsúlyt kap. Ez nem jelenti azt, hogy lemondanánk a szürrealizmusról, de egyensúly alakulhat ki az érthetőség és az egyediség között.
A rajongók reménykednek benne, hogy a Death Stranding 2 nem veszíti el azt a különleges hangulatot, amit az első rész teremtett meg, viszont végre elérhetőbbé válik azok számára is, akik nem akarnak órákig fórumokat böngészni a történet megfejtéséhez.
Játék, film és a jövő kérdőjelei
A Death Stranding 2 után még sok a kérdőjel. Reedus elárulta, hogy szívesen visszatérne a szerepéhez a készülő Death Stranding-filmben is, ám egyelőre nem tud semmi biztosat a projektről. Elképzelhető, hogy a film egy teljesen új történetet mesél el, és nem követi sem az első, sem a második játék eseményeit.
Ami viszont biztos: Kojima nem tervezi a Death Stranding 3-at. Legalábbis ő maga nem készítené el, bár van ötlete arra, hogyan lehetne folytatni a történetet, ha más alkotó vállalná a feladatot. Ez azt is jelentheti, hogy a második rész lehet Sam Porter Bridges utolsó kalandja.
A Death Stranding 2: On the Beach megjelenési dátuma 2025. június 26., kizárólag PS5-re. A játék nemcsak folytatni kívánja az első rész különleges örökségét, de új szintre is kívánja emelni azt – elérhetőbbé, érthetőbbé és még izgalmasabbá téve Kojima világát.
Miért érdemes mégis bizakodni?
Akik csalódtak az első részben, most új esélyt kapnak. Reedus nyilatkozatai alapján úgy tűnik, Kojima ezúttal figyelembe vette a kritikákat, és egy olyan játékot alkotott, ami nemcsak egyedi, de játszhatóbb is. A rajongók szerint ez az egyensúly lehet a kulcsa annak, hogy a Death Stranding 2 valóban sikeres legyen.
A történet továbbra is elvont, de a cél világosabb, az akció erősebb, a ritmus feszesebb. Ezek mind olyan fejlesztések, amelyek szélesebb közönséget vonzhatnak, és új életet lehelhetnek a sorozatba.
A Death Stranding 2 nemcsak azoknak szól, akik az első rész minden percét imádták, hanem azoknak is, akik végre szeretnék megérteni, miről szól valójában ez a különös világ. Ha Kojima valóban megtalálta a megfelelő egyensúlyt, ez lehet az egyik legérdekesebb és legemlékezetesebb játékélmény 2025-ben.

Ez is érdekelhet
A Sega ingyenessé tette a klasszikus játékokat, de hamarosan törli őket!
A Beat Saber visszavonul a PlayStationről és ezzel komoly jelet küld a VR jövőjéről
A Bungie szerint még nincs vége a Marathon játéknak, de A fejlesztése teljesen leállt
Öt év után megerősítette az Ubisoft, hogy nem állt le a Prince of Persia: The Sands of Time feldolgozása
A The Witcher 4 fejlesztője elárulta, miért okoz komoly gondot az Xbox Series S
Mini-játékokkal és többjátékos móddal tér vissza a legendás Snake Eater
Az FBC Firebreak lehet a nyár egyik legkaotikusabb és legszórakoztatóbb játéka
A Júniusi PS Plus játékdömping sok feszültséggel, vadászattal és nosztalgiával érkezik
Xbox-ra is megérkezett a final fantasy 16!
A Netflix kizárólagosság után új platformokon is elérhető lesz a Monument Valley 3!