Az Elden Ring Nightreign már a megjelenése napján kétmillió példányban kelt el világszerte. A FromSoftware legújabb alkotása új irányt vett, de nem minden játékos örült a váltásnak. Különösen azok a játékosok, akik egyedül szeretnek kalandozni, hátrányban érezték magukat.
A fejlesztők gyorsan reagáltak a kritikákra, és már a második javítócsomag érkezését jelentették be. A 1.02-es frissítés célja, hogy kiegyensúlyozottabbá tegye az egyedüli játékélményt. A változások között szerepel az automatikus újraéledés és megnövelt jutalmak a magányos expedíciók során.
A Nightreign nemcsak új mechanikákat vezet be, hanem új kihívásokat is kínál. A közösségi visszajelzések alapján azonban még van mit finomítani. Nézzük meg közelebbről, hogyan alakítja át a következő patch a játék dinamikáját.
Automatikus újraéledés egyedül harcolóknak
A FromSoftware hivatalosan is bejelentette, hogy a következő frissítés megkönnyíti a solo expedíciók teljesítését. Az egyik legfontosabb újítás az úgynevezett „Automatikus újraéledés vereség esetén” funkció lesz.
Ez azt jelenti, hogy a játékosok egy éjszakai főellenfél-harc során egyszer újra tudnak éledni, ha elbuknak. Ez a lehetőség nem lesz elérhető többször ugyanabban a csatában, de így is sokat segíthet a játék egyedül játszó rajongóinak. Ez különösen fontos a későbbi, kihívásokkal teli szinteken.
A fejlesztők célja ezzel az, hogy az egyedül kalandozó játékosok ne érezzék magukat hátrányban a háromfős csapatokhoz képest. A mechanika a játék mélyebb, taktikusabb megközelítését is ösztönözheti.
Több rúna, kevesebb frusztráció
A frissítés másik fontos eleme a jutalmak mennyiségének növelése. A solo módot választó játékosok több rúnát kapnak, ami elősegíti a fejlődést és a felszerelések fejlesztését.
Ez különösen azoknak a játékosoknak jelent könnyebbséget, akik nem akarnak vagy nem tudnak másokkal együtt játszani. A rúnák kulcsfontosságúak az új képességek és fegyverek megszerzésében, így a változtatás lényegesen kiegyensúlyozottabb játékmenetet eredményez.
A fejlesztők hangsúlyozták, hogy ez nem azt jelenti, hogy a többjátékos mód háttérbe szorulna. Inkább arról van szó, hogy mostantól minden játékos a saját stílusának megfelelően élvezheti a Nightreign világát.
Kritikusok és játékosok hangja
A megjelenés utáni első napokban számos kritikát kapott a játék, főként a solo játékmechanika gyengeségei miatt. A Steam felhasználói értékelései is erre világítottak rá, ahol a „vegyes” értékelés egyik fő oka az egyedül játszók számára kialakított rendszerek hiányossága volt.
A Nightreign ugyan hozza a FromSoftware-től megszokott kihívást és mélységet, de sokan úgy érezték, hogy a játék túlságosan a háromfős csapatokra lett optimalizálva. A kritikák szerint ez az egyensúlyhiány súlyosan befolyásolta a játékélményt, és rontotta a visszajátszhatóságot is.
A játék rendezője, Junya Ishizaki elismerte, hogy az egy vagy két fős expedíciók nem kaptak kellő figyelmet a fejlesztés során. Most azonban igyekeznek a visszajelzések alapján fejleszteni a játékot, és hosszú távon is támogatni a solo módot választókat.
A jövő patch-ei és fejlesztési tervek
A 1.02-es frissítés még csak az első lépés a hosszú úton. A FromSoftware közlése szerint további részleteket is megosztanak majd a következő javításokról, amelyek a solo játékélmény további javítását célozzák.
Egyes játékosok jelezték, hogy a matchmaking rendszer sem működik mindig megfelelően, különösen kisebb csapatlétszám esetén. A fejlesztők azt javasolják, hogy ilyenkor érdemes újraindítani az expedíciót, ami ideiglenes megoldásként működhet.
A roguelike stílusú újítások sokakat megleptek, és bár izgalmas új lehetőségeket kínálnak, nem mindenki számára váltak be elsőre. A következő hetekben azonban várhatóan tovább finomítják ezeket a rendszereket, figyelembe véve a közösség véleményét is.
Miért fontos ez a frissítés a játék jövője szempontjából?
A solo játékosok támogatása kulcsfontosságú lehet a Nightreign hosszú távú sikerében. Ha a fejlesztők sikeresen kiegyensúlyozzák a játékmenetet, a játék sokkal szélesebb közönséget vonzhat be.
A roguelike mechanikák, az újraéledési lehetőségek és a megnövelt jutalmak mind azt mutatják, hogy a FromSoftware komolyan veszi a közösségi visszajelzéseket. Ez új szintre emelheti a kapcsolatot a fejlesztők és a játékosok között.
A következő hetek kulcsfontosságúak lesznek abban, hogy a játék megerősítse pozícióját az akció-RPG mezőny élén. Az biztos, hogy az Elden Ring Nightreign még sok meglepetést tartogat, különösen azok számára, akik egyedül is készek szembenézni a sötétséggel.

Ez is érdekelhet
A Sega ingyenessé tette a klasszikus játékokat, de hamarosan törli őket!
A Beat Saber visszavonul a PlayStationről és ezzel komoly jelet küld a VR jövőjéről
A Bungie szerint még nincs vége a Marathon játéknak, de A fejlesztése teljesen leállt
Öt év után megerősítette az Ubisoft, hogy nem állt le a Prince of Persia: The Sands of Time feldolgozása
A The Witcher 4 fejlesztője elárulta, miért okoz komoly gondot az Xbox Series S
Mini-játékokkal és többjátékos móddal tér vissza a legendás Snake Eater
Az FBC Firebreak lehet a nyár egyik legkaotikusabb és legszórakoztatóbb játéka
A Júniusi PS Plus játékdömping sok feszültséggel, vadászattal és nosztalgiával érkezik
Xbox-ra is megérkezett a final fantasy 16!
A Netflix kizárólagosság után új platformokon is elérhető lesz a Monument Valley 3!