A Black Myth Wukong Xbox portjának késése végre hivatalos magyarázatot kapott, miután Game Science vezérigazgatója, Feng Ji elismerte, hogy a problémát a Series S konzol korlátai okozták. A kínai közösségi média platformon, a Weibón tett nyilatkozata szerint a játék nem tudott megjelenni az Xbox platformon a memóriakorlátok miatt, ami komoly optimalizációs kihívások elé állította a fejlesztőcsapatot.
Az optimalizáció kihívásai
Feng Ji nyilatkozata szerint a fő akadályt a Series S 10 GB-os megosztott memóriája jelentette. A vezérigazgató úgy fogalmazott, hogy ez a specifikáció olyan szintű optimalizációs tapasztalatot igényel, amelyet csak évek munkájával lehetne elérni. Bár a Microsoft hivatalos képviselője korábban cáfolta, hogy a konzol technikai korlátai okozták volna a késést, Feng Ji most egyértelművé tette, hogy a Series S memóriája volt a legfőbb ok.
A késés háttere és jelentősége
A Series S optimalizációs problémái nem először kerülnek reflektorfénybe. Már korábban is érkeztek hírek arról, hogy ez a konzol nehézségeket okoz a fejlesztőknek a modern játékok futtatása terén. A Black Myth Wukong késése csak tovább növeli az aggodalmakat a Series S kapcsán, különösen, mivel a játék egyike az év egyik legjobban várt akció-szerepjátékainak.
További hírek a Black Myth Wukong kapcsán

A késés ellenére a Black Myth Wukong jelentős sikereket ért el más platformokon, három díjat nyerve a Steam Awards 2024 eseményén. Feng Ji megjegyezte, hogy a csapat számára érzelmes pillanat volt ez az elismerés, de egyúttal csalódottságát is kifejezte, amiért a játék nem nyerte el az év játéka címet a 2024-es The Game Awards-on.
Eközben egy nem hivatalos, Black Myth Wukong utánzat is felbukkant a Nintendo e-Shop kínálatában, amely tovább bonyolította a játék körüli helyzetet. Bár az utánzat nem jelent közvetlen fenyegetést az eredeti játékra, jól mutatja, milyen nagy érdeklődés övezi a címet világszerte.
A Game Science számára a Series S optimalizációs kihívásainak leküzdése komoly feladat, amely valószínűleg jelentős erőforrásokat és időt fog igényelni. Feng Ji nyilatkozata alapján az Xbox port megjelenése továbbra is a tervek között szerepel, de egyelőre nem világos, mikor érkezhet a konzolokra. Az biztos, hogy a Black Myth Wukong rajongói továbbra is izgatottan várják, hogy kedvenc játékuk minden platformon elérhetővé váljon.
Ez a helyzet újabb kérdéseket vet fel azzal kapcsolatban, hogy a jövőbeni játékfejlesztések során hogyan kezelik majd a különböző konzolok technikai korlátait, és milyen hatással lesz ez a játékipar fejlődésére.
Ez is érdekelhet
A Sega ingyenessé tette a klasszikus játékokat, de hamarosan törli őket!
A Beat Saber visszavonul a PlayStationről és ezzel komoly jelet küld a VR jövőjéről
A Bungie szerint még nincs vége a Marathon játéknak, de A fejlesztése teljesen leállt
Öt év után megerősítette az Ubisoft, hogy nem állt le a Prince of Persia: The Sands of Time feldolgozása
A The Witcher 4 fejlesztője elárulta, miért okoz komoly gondot az Xbox Series S
Mini-játékokkal és többjátékos móddal tér vissza a legendás Snake Eater
Az FBC Firebreak lehet a nyár egyik legkaotikusabb és legszórakoztatóbb játéka
A Júniusi PS Plus játékdömping sok feszültséggel, vadászattal és nosztalgiával érkezik
Xbox-ra is megérkezett a final fantasy 16!
A Netflix kizárólagosság után új platformokon is elérhető lesz a Monument Valley 3!