A Control világára épülő FBC: Firebreak nemcsak hangulatában, de ötletgazdagságában is visszaköszön a Remedy korábbi munkáiból. A fejlesztők szerint a játék olyan, mintha a PowerWash Simulator, a Dirty Jobs és egy zombi-túlélő játék kereszteződése lenne. A cél: a játékosok élvezzék a tisztogatást, miközben a káosz egy pillanat alatt felforgatja a nyugalmat.
A kreatív rendező, Mike Kayatta elmondása szerint az egyik inspiráció egy olyan pillanat volt, amikor „tisztítottunk valamit, és csak azt kívántuk, bárcsak megtámadna egy zombi, hogy megtörje ezt a nyugalmat.” Innen jött az ötlet, hogy a meditatív cselekvéseket zavarják meg a dinamikus akciók.
A játék fejlesztése során tudatosan törekedtek arra, hogy olyan dolgokat valósítsanak meg, amelyek „csak a Control vagy a Remedy univerzumában történhetnek meg”. Ez nem egy újabb sablonos kooperatív FPS, hanem egy olyan alkotás, amely mer kockáztatni.
Technológiai bravúrok a PS5-ön

Az FBC: Firebreak technikai oldalról sem okoz csalódást. A fejlesztők 60 FPS-t céloztak meg, PS5 Pro konzolon pedig 4K felbontást kínálnak. A játék támogatja a 3D audiot, és természetesen a DualSense kontroller sajátosságait is kiaknázza – például az adaptív ravaszokkal a különböző fegyverek egyedi érzést nyújtanak.
Thomas Puha, a stúdió kommunikációs igazgatója szerint a kontrollerek visszajelzései segítenek még mélyebben belehelyezkedni az élménybe. A cél az volt, hogy a játékos érezze a fegyverek különbségeit, és minden eszköz egyedi legyen.
A PS5 exkluzivitás egyben azt is jelenti, hogy a játék teljesítménye a lehető legjobb lehet a platformon. A PlayStation Plus előfizetők már az első napon, június 17-én elérhetik a játékot a katalógusból, és megtapasztalhatják a Remedy sajátos multiplayer világát.
Az első multiplayer FPS a Remedytől
Az FBC: Firebreak nemcsak a Remedy első többjátékos játéka, hanem az első FPS-ük is. Ez a váltás komoly kihívások elé állította a csapatot. Ahogy Anssi Hyytiäinen vezető technikai tervező elmondta, az egyik legnagyobb kihívás az volt, hogy nem lehetett egyedül tesztelni a játékmenetet – minden változtatás azonnal hatott a többiek élményére is.
A játék a káosz tudatos vállalására épül. Kezdetben kevés ellenféllel próbálkoztak, de nem működött. Ezért úgy döntöttek, hogy „öleljük át a káoszt” – és ezzel megszületett az a játékmenet, ahol a zűrzavar a szórakozás forrása.
Az Overcookedhoz hasonlóan itt is az a cél, hogy a rendszerre rakódó rendszerek interakciója hozza létre a mókát. Ahogy a különféle játékmechanikák összeérnek, megszületik az a zavaros, de mégis élvezetes élmény, amelyről a játék szól.
A név mögötti történet

A játék neve sem véletlen: a Firebreak egy valódi tűzvédelmi megoldásra utal, amikor egy adott területet leirtanak, hogy megállítsák a tűz terjedését. Ugyanakkor a Control univerzumában a „firebreak” egy topográfiai elem is az Oldest House-ban, így a cím duplán jelentéses.
A névben szereplő FBC (Federal Bureau of Control) is fontos döntés eredménye. A fejlesztők nem akarták, hogy a játék címe „Control 1.5” érzést keltsen, de azt sem, hogy teljesen elszakadjon a korábbi művektől. Ezért választották ezt az átmenetet, amely tiszteleg a Control előtt, mégis önálló alkotásként él meg.
Volt egy alternatív cím is: „Housekeepers”. Egy külsős partner javasolta, de a csapat szerint ez inkább szolgálónőket idézett, mint tűzoltókat vagy különleges ügynököket. Így született meg végül az FBC: Firebreak, amely sokkal hatásosabb és stílusosabb elnevezés lett.
Egy új Remedy-univerzum kapuja?
Bár az FBC: Firebreak szorosan kapcsolódik a Control világához, mégis önálló élmény. A cél az volt, hogy a Control-rajongóknak ne kelljen kötelező előzményként tekinteni a játékra, de mégis kapjanak ismerős elemeket. A Oldest House és a Hiss visszatérnek, de új kontextusban és új funkcióval.
A játékosok csapatban dolgoznak, a hangsúly az együttműködésen van – de minden pillanatban számítani lehet egy csavarra. Ez a dinamika, a meglepetések és a folyamatos kihívás az, ami miatt a FBC Firebreak valódi újdonság lehet a zsánerben.
A pozitív előzetes fogadtatás után a stúdió reméli, hogy a játék új közönséget is megszólít. Az eddigi egyjátékos fókusz után most a multiplayer térben próbálnak szerencsét – és úgy tűnik, jó esélyük van rá, hogy itt is sikert arassanak.
Kinek szól igazán az FBC: Firebreak?
Azoknak, akik szeretik a kreatív kooperatív játékokat, és nem riadnak vissza a teljes káosztól. Akik élvezték a Control világát, de valami frissebbre, gyorsabbra vágynak. És persze azoknak is, akik szerint a PowerWash Simulator zombikkal lenne az igazi.
A Remedy bevallottan merészet lépett ezzel a projekttel. De pont ez az, amit a játékipar most igényel: új ötletek, új stílusok, új élmények. Ha a Firebreak beváltja a hozzá fűzött reményeket, akár új korszakot is nyithat a stúdió történetében.
A FBC: Firebreak június 17-én érkezik PS5-re a PlayStation Plus Game Catalog részeként. Aki szereti a dinamikus, kiszámíthatatlan játékélményt, annak érdemes kipróbálnia ezt a különleges, mégis ismerős világot.
Ez is érdekelhet
A RimWorld Odyssey DLC rekordokat dönt a Steam-en
GTA 6 bevételi rekordokat dönthet és újraírhatja a játékipar történetét
Végre lehetőség nyílt az eredmények megszerzésére add-onokkal a Minecraft Bedrock Editionben
A Total War Warhammer 3 ostromrendszer újjászületik – Tesztelheted a bétában
eZEK a Civilization 7 1.2.3 frissítés újdonságai
EA Sports FC 26 – megjelenés, platformok és előrendelési bónuszok
Genshin Impact 5.8 frissítés minden újdonsága és a Special Program dátumának bejelentése
Itt az Xbox Game Pass júliusi második hulláma
A Switch 2 frissítés javítja a szülői felügyelet és a visszafelé kompatibilitás problémáit
A Fortnite szerverek leálltak – mikor lesz újra elérhető a játék?