A The Witcher 4 egyre nagyobb figyelmet kap a játékvilágban, de most nem csupán a látványos technológiai demó miatt került a címlapokra. A fejlesztő, a CD Projekt Red őszintén beszélt arról, milyen nehézségekkel jár a játék futtatása 60 FPS mellett bizonyos konzolokon. A probléma fő forrása nem más, mint az Xbox Series S, amely bár elérhetőbb árú modell, technikai szempontból jelentős kompromisszumokat kíván.
A jelenlegi konzolgeneráció indulása amúgy is zűrzavaros volt: a COVID hatása, az alkatrészhiány és a spekulánsok tevékenysége megnehezítették a PS5 és Xbox Series X|S terjedését. Most, öt évvel később még mindig készülnek új játékok PS4-re és Xbox One-ra, ami gátolja az új konzolokban rejlő potenciál maximális kihasználását.
Miközben a CD Projekt Red már bemutatta, mire képes az új Unreal Engine egy lenyűgöző techdemóban, a háttérben komoly technikai viták zajlanak az egyes konzolváltozatok fejlesztése körül.
Az Xbox Series S határai egyre nyilvánvalóbbak
A CD Projekt Red technológiai alelnöke, Charles Tremblay egy interjúban elárulta, hogy a The Witcher 4 esetében különösen „rendkívül kihívást jelentő” feladat a 60 képkocka/másodperces teljesítmény elérése Xbox Series S-en. Bár a demó gond nélkül futott PS5-ön ebben a képfrissítési sebességben, az olcsóbb Xbox változat lényegesen gyengébb hardverrel rendelkezik.
Ez nem csak egy elszigetelt probléma. Már más fejlesztők is panaszkodtak a Series S limitációira, például a Black Myth: Wukong portolásánál is hasonló nehézségek merültek fel. A gond lényege, hogy minden játék, ami megjelenik Series X-re, annak működnie kell Series S-en is – még akkor is, ha ehhez kompromisszumokra van szükség.
A fejlesztők tehát egyre többször szembesülnek azzal, hogy a kisebb teljesítményű konzol visszahúzza az egész generáció technikai előrelépését. Ez pedig hosszabb távon akár a kreatív szabadságot is korlátozhatja.
A CD Projekt Red tanult a múlt hibáiból
A Cyberpunk 2077 megjelenésekor sok kritika érte a fejlesztőcsapatot, különösen a konzolos verziók minősége miatt. Ezúttal viszont a stúdió már előre jelezte, hogy sokkal nagyobb figyelmet fordítanak a konzolos optimalizációra, különösen a The Witcher 4 esetében.
Ez egyértelmű jele annak, hogy a PC-központú megközelítés már a múlté, és a konzolos játékosokat is teljes értékű élményben kívánják részesíteni. A cél továbbra is az, hogy 60 FPS-sel fusson a játék minden platformon, de a Series S esetében ezt csak jelentős technikai trükkökkel lehetne elérni – ha egyáltalán.
A játékosok pedig már megszokták, hogy a Series S verziók gyakran gyengébb képfrissítési rátával és alacsonyabb felbontással jelennek meg. A kérdés csupán az, hogy ez a kompromisszum mennyire lesz elfogadható egy ilyen nagyszabású projekt esetében.
A technológiai demó máris lázba hozta a rajongókat
Bár maga a The Witcher 4 még messze van a megjelenéstől – legkorábban 2027 vagy 2028 környékén érkezhet –, a CD Projekt Red által bemutatott techdemó már most hatalmas érdeklődést váltott ki. A bemutatott látványvilág és a karaktermodellek részletessége azt mutatja, hogy az új rész minden szempontból túlszárnyalhatja az elődjét.
Fontos azonban megjegyezni, hogy a demó nem maga a játék, csupán technikai célokat szolgált. Ennek ellenére világosan kirajzolódik belőle, milyen irányba halad a stúdió. A fejlesztők szerint ez az anyag már azt a minőséget mutatja, amit a végleges játékban is el szeretnének érni.
Az ambíció tehát adott, de a sikerhez elengedhetetlen lesz, hogy minden platformon kiegyensúlyozott élményt nyújtson a játék – még akkor is, ha ehhez különböző grafikai beállításokat kell alkalmazni az egyes konzolokon.
Mikor érkezhet a The Witcher 4?

A jelenlegi információk szerint a The Witcher 4 megjelenésére 2027 előtt nem érdemes számítani. Emellett a stúdió párhuzamosan dolgozik a Cyberpunk folytatásán is, amely még távolabbi jövőbe nyúlhat. Ezek a projektek azt jelzik, hogy a CD Projekt Red hosszú távú tervekkel számol, és minden erejét arra fordítja, hogy a következő generáció játékait már valóban a legújabb technológiára építse.
Érdekesség, hogy a stúdión kívül állítólag más fejlesztőcsapatok is dolgoznak új történet-kiegészítőkön a The Witcher 3 és a Cyberpunk 2077 számára. Ez tovább növeli a franchise értékét, és segíti a stúdiót abban, hogy megtartsa a rajongói bázist, amíg az új nagy címek elkészülnek.
A játék világában tehát továbbra is rendkívüli izgalmak várnak, de a technikai kihívások és a különböző konzolok közötti eltérések még sokáig forró témát szolgáltatnak majd a fejlesztők és játékosok körében egyaránt.
Ez is érdekelhet
A RimWorld Odyssey DLC rekordokat dönt a Steam-en
GTA 6 bevételi rekordokat dönthet és újraírhatja a játékipar történetét
Végre lehetőség nyílt az eredmények megszerzésére add-onokkal a Minecraft Bedrock Editionben
A Total War Warhammer 3 ostromrendszer újjászületik – Tesztelheted a bétában
eZEK a Civilization 7 1.2.3 frissítés újdonságai
EA Sports FC 26 – megjelenés, platformok és előrendelési bónuszok
Genshin Impact 5.8 frissítés minden újdonsága és a Special Program dátumának bejelentése
Itt az Xbox Game Pass júliusi második hulláma
A Switch 2 frissítés javítja a szülői felügyelet és a visszafelé kompatibilitás problémáit
A Fortnite szerverek leálltak – mikor lesz újra elérhető a játék?