A Nintendo felvásárolta a Monolith Soft maradék résztulajdonát is!

A Nintendo felvásárolta a Monolith Soft maradék résztulajdonát is!

A Nintendo hosszú évek óta jelentős tulajdonrésszel bírt a Monolith Soft nevű fejlesztőcégnél, azonban mostanra megszerezte a maradék négy százalékos részesedést is.

Ezzel a vállalat teljes tulajdonosa lett a Xenoblade Chronicles sorozatról híressé vált stúdiónak, amely az elmúlt években számos más népszerű Nintendo-címen is dolgozott.

A Monolith Soft története és kapcsolat a Nintendóval

A Monolith Soft 1999-ben alakult Hirohide Sugiura, Tetsuya Takahashi és Yasuyuki Honne vezetésével, a Bandai Namco jelentős pénzügyi támogatásával. A cég az Xenosaga széria létrehozásával vált ismertté, amely a Square Enix Xenogears című játékának szellemi örököse. Az Xenosaga trilógia után azonban a Nintendo 2007-ben felvásárolta a vállalat 80 százalékos tulajdonrészét a Bandai Namcótól.

Az ezt követő években a Nintendo fokozatosan növelte tulajdonrészét: 2011-re már a Monolith Soft 96 százaléka az övé volt. A fennmaradó négy százalékot a cég alapítói tartották meg, vélhetően szimbolikus okokból. Ez a helyzet azonban 2024 novemberére megváltozott, amikor a Nintendo végül megszerezte a maradék részesedést is, teljes tulajdonossá válva.

A Monolith Soft szerepe a Nintendo játékainak fejlesztésében

Bár a Monolith Soft legismertebb munkája a Xenoblade Chronicles sorozat, tevékenységük ennél jóval szélesebb körű. A stúdió az elmúlt években a Nintendo számos népszerű franchise-án dolgozott. Közreműködtek például a The Legend of Zelda: Breath of the Wild és a Tears of the Kingdom fejlesztésében, továbbá részt vettek a Splatoon és az Animal Crossing szériák legújabb részeinek létrehozásában is.

A stúdió Xenoblade Chronicles szériája különösen fontos szerepet játszik a Nintendo RPG kínálatában. A sorozat harmadik része, a Xenoblade Chronicles 3, 2022-es megjelenése óta nagy sikert aratott a játékosok körében, és tovább erősítette a Monolith Soft pozícióját a Nintendo partnerei között.

A Nintendo stratégiája a Monolith Soft felvásárlásával

A Nintendo döntése, hogy teljes tulajdonába veszi a Monolith Softot, egyértelmű stratégiai lépés. Az elmúlt években a Monolith Soft bizonyította, hogy képes a legmagasabb szintű játékfejlesztésre, mind saját címei, mind pedig a Nintendo zászlóshajó-franchise-ai számára.

A teljes tulajdonlás lehetőséget ad a Nintendo számára, hogy még szorosabban integrálja a stúdiót a saját fejlesztési folyamataiba, és biztosítsa, hogy a Monolith Soft erőforrásai kizárólag a Nintendo érdekeit szolgálják. Ez különösen fontos lehet a jövőben, amikor a cég valószínűleg új hardverplatformot készít elő, és ehhez prémium minőségű játékokra lesz szüksége.

Mit hozhat a jövő a Monolith Soft számára?

A Monolith Soft következő nagy projektje egyelőre ismeretlen, de az biztos, hogy a stúdió kulcsszerepet játszik majd a Nintendo jövőbeli terveiben. A Xenoblade Chronicles széria folytatása vagy bővítése szinte biztosra vehető, de az sem kizárt, hogy a Monolith Soft teljesen új IP-vel is előáll.

Ezenkívül a Monolith szakértelme a nyílt világú játékok terén valószínűleg továbbra is fontos lesz a Nintendo számára, különösen a Zelda-széria következő részeinek fejlesztésekor. Az is elképzelhető, hogy a stúdió új technológiák, például felhőalapú játékok vagy mesterséges intelligencia alapú fejlesztések területén is úttörő szerepet vállalhat.

A Monolith Soft teljes felvásárlása a Nintendo számára egy új fejezet kezdetét jelenti, amely még szorosabb együttműködést és még ambiciózusabb projekteket ígér a jövőben. Ez a lépés nemcsak a Monolith Soft számára teremt új lehetőségeket, hanem a Nintendo rajongói számára is izgalmas időszakot vetít előre.

Főkép: ©Unsplash